فتنه جدید علیه شیعه
تاريخ : پنج شنبه 30 شهريور 1391برچسب:, | 11:9 | نویسنده : رضا افخمی

.

سامراء،تخریب،تخریب سامراء

 

 

سردمداران تفکر سلفی و وهّابی

هر روز روش جدیدی را برای مخدوش نمودن چهره ی تابناک و ساحت مقدس تشیع به کار می گیرند.

 

 یک روز با تخریب قبور مطهر اهل بیت در بقیع و سامرا و امروز با پخش سریال های بی اساس.

 

در این خصوص توجه چند نکته ضروری و اجتناب ناپذیر است:

 

 

 

1-طبق آیه "فمن اعتدی علیکم فاعتدوا علیه بمثل ما اعتدی علیکم" اینگونه به ما امر شده است که در برابر روشهای تهاجمی دشمنان فرهنگی و غیرفرهنگی‌مان باید از همان روش و از همان شیوه برای مقابله با آنها استفاده کنیم.

اگر آنها به تولید نرم افزار می پردازند، ما هم باید از همین طریق به مبارزه‌ی با آنها بپردازیم.

فیلم-الاسباط

اگر ساخت و پخش فیلم و سریال را در دستور کار خود قرار می‌دهند، ما هم همین شیوه را باید سرلوحه کار مبارزاتی خود قرار دهیم.

 

اگر چه در سالیان اخیر سریال‌های ارزشمندی در حوزه‌ی مسایل تاریخی و به ویژه تاریخ اسلام ساخته و پرداخته شده است، اما به نظر می‌رسد رویکرد هنری و زیباشناختی این آثار بر جنبه های تاریخی، کلامی و اعتقادی آن غلبه داشته و همین امر خلاء و زمینه ای برای رخنه‌ی فتنه گران شده است.

2- هر چند حفظ وحدت و صیانت از میراث گران بهای امام راحل (ره)در اتحاد مسلمین امری خطیر و حیاتی به شمار می‌رود، اما دفاع از حریم مکتب تشیع و کنار نیامدن با تبلیغات مسموم ضدشیعی هم وظیفه ای دینی و غیرقابل انکار است.

نقد عالمانه و بررسی علمی و تاریخی منابع تاریخی اگر در چارچوب اخلاق و ادب رسانه ای باشد،لطمه‌ای به اتحاد مسلمین نخواهد زد.

3- رسانه‌های دیداری و شنیداری، مطبوعات و پایگاه‌های اینترنتی، سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی و در رأس همه حوزه های علمیه و تریبون‌های رسمی مذهبی باید با موضع گیری به موقع و تقبیح این اقدام، نسبت به تکرار آن جلوگیری کنند.

 

باید دانست که این اقدامات حلقه ی جدیدی است از زنجیره ی جنگ نرم دشمنان علیه با ارزشترین میراث تشیع که به حول و قوه‌ی الهی با پاسخی مناسب و فراگیر در جهان اسلام روبرو خواهد شد. 

 

 

 

سایت firstgod ضمن محکوم کردن این عمل سازمان یافته ی مخرب، در راستای آگاه سازی کاربران مؤمن و متعهد خود در سلسله مطالبی به نقد کارشناسانه‌ی این سریال خواهد پرداخت.

 

 

منتظر مطالب ما باشید. 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: